
Örömmel mutatjuk be legújabb fejlesztésünket, mely segítségével a megrendelő által is szerkeszthetővé váltak a Webmike honlapok.
A SEO egy mozaik szó, amely a Search Engine Optimization rövidítése, magyarul pedig keresőoptimalizálásnak hívjuk.
A keresőoptimalizálás célja, hogy a honlap az azt meghatározó kifejezésekre a különböző keresőmotorok találati listáján minél jobb pozícióban jelenjen meg. A Google keresőjén kívül jó néhány egyéb keresőmotor létezik, azonban azok közül, akik az interneten böngésznek ezt a keresőmotort használják a leginkább. Minél jobb pozícióban helyezkedik el weboldalad egy találati listán, annál nagyobb lesz a látogatószámod, mert többen fognak rákattintani honlapra. Mivel hazánkban az internetes felhasználók több mint 90%-a a Google keresőjét használja, ezért érdemes elsődlegesen erre a motorra összpontosítani.
A keresőoptimalizálás egy hosszú folyamat. Az indulás után kis mértékkel meg fog nőni az oldal látogatottsága, ami aztán az idő múlásával még jelentősebb lesz. Fontos, hogy a legrelevánsabb kifejezések (kulcsszavak) használatával jó helyezéseket érjük el.
Csak "White Hat SEO" technikák alkalmazásával dolgozzunk, vagyis kizárólag tiszta módszereket használjunk, mert így teljes mértékben elkerüljük annak lehetőségét, hogy egy Google algoritmus frissítés után az oldal büntetésben részesüljön. A Google irányelvek megsértése hosszú időre való kitiltást eredményezhet a keresőből.
On-Page keresőoptimalizálás alatt azt érjük, hogy elvégezzük a szükséges beállításokat a weboldalon, mind HTML forráskód szintjén, mind a tartalom szempontjából úgy, hogy a célzott kulcsszóra, kulcsszavakra minél előkelőbb helyen rangsoroljon az adott aloldal a keresőoldalak találati listáján. Az On-Page angol kifejezés is erre utal, azokra az oldalon belüli változtatásokra, amelyek végrehajtása segíti, hogy a keresőkben minél előkelőbb pozícióban rangsoroljon oldala. A keresőalgoritmusok változnak, dinamikusan fejlődnek azért, hogy minél jobb, a kereső szándékának megfelelő találati listát adjanak vissza adott keresési kifejezésre, ezért egyre több paramétert számításba vesznek.
A meta elemek (HTML meta tagek) a HTML kód fej (head) részében elhelyezett olyan HTML elemek, amelyek az adott aloldalról szolgáltatnak információt a keresőalgoritmusok számára. A leggyakrabban használt meta elemek:
- a cím (title) tag,
- a meta leírás (meta description) tag és
- a meta kulcsszavak (meta keywords) tag.
A cím (title) tag a legfontosabb meta elem. A cím foglalja össze tömören, hogy miről szól az adott aloldal. A keresőmotorok keresési találati listáján a találatok legfelső sorát legtöbbször a cím tagből képzik a keresőalgoritmusok. Így fontos, hogy az oldal title semmi esetre se maradjon kitöltetlenül. A cím hossza legyen legalább 50-55 karakter, és tartalmazza az adott aloldal tekintetében fontos, releváns információkat. Érdemes ezt a karakterszámot kihasználni.
A keresőalgoritmusok általában a meta leírásból képzik a keresési találati listán a találatok cím alatti, hosszabb leírást tartalmazó részét a snippetben, amennyiben meta leírás releváns az adott keresési kifejezés tekintetében. A description egy, a cím tagnél hosszabb leírás az adott aloldal tartalmáról. A keresőalgoritmusok rangsorolási szempontjaiba elvileg nem számít bele közvetlenül, azonban a felhasználóknak fontos, hiszen részben ez alapján a leírás alapján döntenek arról, hogy lekattintják-e a találatot és átnavigálnak-e az oldalunkra. A keresési találati listán a keresőmotorok körülbelül 150-160 karaktert jelenítenek meg a meta leírásból.
A címsorok (headingek) olyan HTML elemek, amelyek a h1 főcímtől akár h6 hatodik szintű alcímig használhatók. A címsorok a tartalom, szöveg részeinek a címei. Fa gyökérzet szerűen épül fel a címsorok struktúrája: h1 főcímből aloldalanként egyet használhatunk, h2-ből és a többi alcímből már többet. Az egy szinten elhelyezkedő címsorok azonos HTML taggel jelölendők.
A felhasználók egyre kevésbé találkoznak a teljes URL-ekkel a mai modern böngészőkben, sokszor csak az URL domain részét látják. Azonban a keresőrobotok és az URL-t teljes egészében látó felhasználók szempontjából is fontos, hogy olyan URL-eket képezzünk, amelyek könnyen értelmezhetőek mind az emberek mind az algoritmusok számára. Lehetőleg kerüljük a paraméteres és semmitmondó URL-eket, valamint a túl hosszú URL-ek használata sem szerencsés.
Fontos szempont a rangsorolásnál a megfelelő tartalom az aloldalon: legyen releváns az adott keresési kifejezés, kulcsszó tekintetében, valamint legyen egyedi. Nem a tartalom, szöveg mennyisége, hanem a minősége számít elsősorban.
Számos paramétert, faktort figyelembe vesz a keresőalgoritmus a rangsorolásnál. Ilyen faktorok még (a teljesség igénye nélkül): a reszponzivitás (mobilbarát oldal), az oldal betöltési sebessége, belső link struktúra, képek optimalizálása.
Fentiek bonyolult feladatnak tünnek annak, aki nem járatos az informatikában, de ügyfelink számára a fentiek nem jelenthetnek gondot, mert ezen feladatokat új honlap megrendelése esetén az átadás előtt elvégezzük.
Honlap, Landingpage tervezés
Honlap megvalósítás
Tartalom készítés
Informatikai szolgáltatások